Vakantieland Zweden
Zweden is een steeds populairdere vakantiebestemming. Na de coronatijd is het noorden in trek. Het land heeft een goede bereikbaarheid, is uitgestrekt, groot en met een enorme diversiteit aan landschappen. Zweden heeft diverse klimaten en een reisaanbod voor alle seizoenen. Dat maakt Zweden geliefd.
Bovendien wordt Zweden bijna elk jaar opnieuw door het internationale marktonderzoeksbureau Euromonitor International uitgeroepen tot de duurzaamste bestemming ter wereld. Wie Zweden zegt, zegt ecotoerisme. ecotoerisme-zweden
Kijk op: visitsweden.nl/over-zweden
foto rechts: Doris Beling
2023/2024 : Luxury of a different nature
Visit Sweden' belangrijkste branding thema voor 2023/2024 is Luxury of a different nature. Zweden is van nature anders. Zweden is een land waar de natuur altijd aanwezig is. Dat zie je terug in de steden, in de innovaties, in de Zweedse mode. De natuur is van invloed op wat Zweden eten, waar ze wonen en hoe ze leven. In Zweden beleef je luxe op een andere manier. Van digital detox tot wildplukken in de natuur en van de luxe van het IJshotel tot de stille eenvoud van een typisch Zweeds huisje in het bos. We helpen je graag bij het realiseren van een publicatie of een nieuw travel product.
PR & persreizen
Onze focus ligt op thematische, individuele persbezoeken. De voorkeur gaat uit naar samenwerkingen met print media. Behalve individuele persreizen organiseren wij ook Internationale groepspersreizen met een thema. In mindere mate werken wij ook met bloggers en influencers waarbij steeds, individueel een afweging wordt gemaakt.
Bezoek onze online pressroom: news/visit-sweden
Travel Trade
Visit Sweden houdt regelmatig marktonderzoeken en daaruit blijkt, dat bijna de helft van de Nederlandse global travellers met interesse voor Zweden hun reis via een tour operator of een reisagent wil boeken. Daarom houdt Visit Sweden nauw contact met de Travel Trade, worden er FAM trips naar verschillende regio’s in Zweden georganiseerd en staat Visit Sweden op beurzen zoals de Vakantiebeurs in Utrecht. Voor de dagelijkse ondersteuning van de branche, is er een speciale website voor de Travel Trade: traveltrade.visitsweden.com. Op deze site staan o.a. nieuwtjes, reisvoorstellen, contacten bij de Zweedse regio’s en kan beeldmateriaal gratis gedownload worden. Neem graag contact op als er vragen zijn:
foto links: Abisko National Park (foto: Katja Kristoferson)